Voedingsstoffen

Wetenschappers en experts op gebied van voeding en diëtiek geven aan dat een gevarieerd en goed gepland plantaardig dieet enorme voordelen heeft voor je gezondheid en geschikt is voor mensen in alle levensstadia, inclusief zwangerschap, borstvoedingsperiode, kindertijd, adolescentie en voor atleten.

Ze leggen daarbij wel de nadruk op “gevarieerd en goed gepland”, want er zijn een aantal voedingsstoffen waar je je even bewust van moet zijn als je overstapt op een plantaardig dieet. Lees verder!

- Eiwitten (geen uitdaging, maar iedereen wilt dit weten)
- Vitamine B12
- Omega-3 vetzuren
Calcium

Dennis

Dennis

Hi! Ik ben Dennis, bioloog met hart voor dierenwelzijn en duurzaamheid, diehard foodie en gek op prikkelende gedachten. 

Lees meer

Plantbased Dennis op Instagram

Ik ben het meest actief op Instagram! Hier post ik bijna dagelijks wat ik eet, koop, doe, lees of denk. Volg me op @plantbased_dennis!

Deze site maakt gebruik van 100% vegan cookies. We gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Door op 'optimaal' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookie verklaring. Wil je dit liever niet, klik dan op 'minimaal'.